Jak kvalitně cvičit? Jak zvýšit svou kondici?

9:46:00

.
zdroj: www.pinterest.com
V dnešním článku Vám chci trochu pomoci s cvičením. Já sama jsem na začátku roku cvičila. Cvičila jsem přibližně čtvrt roku, a žádná změna na váze ani na kondici se neprojevila. Proč? Cvičila jsem špatně a nejsem jediná, která cvičit neuměla. Dneska se zaměříme na kondici.

Pro kondici

  1. Samozřejmě jako první zařadíme rozehřátí organismu. Nejlepší je běh. Dá se zařadit i bruslení, kolo, švihadlo, ale nejúčinnější je běh. Pro zvýšení kondice, ať už pro zlepšení známky v tělocviku z vytrvalosti (hh můj případ) nebo jen pomoct vyjít panelák do šestého patra. Ale další otázka v běhu je jak dlouho běžet? Hodně lidí radí: běhejte minimálně 45 minut. Jojo, pro hubnutí, pomalé hubnutí možná. Pro zvýšení kondice stačí ze začátku 15 minut rychlejším tempem, nebo takovým tempem, aby jste 15 minut běžela v kuse. Další den už můžete zvyšovat, nejlepší je běžet maximálně 35 minut, ale zrychlovat. 1. kilometr běžet pomalu, 2. kilometr rychleji a poslední kilometr se snažit běže co nejrychleji (samozřejmě, když běháte na běžícím páse, je to jednoduší, rychlost si volíte samy.)
  2. Druhá věc, která patří ještě k prvnímu bodu je dýchání. Naučit se dýchat při cardio cvičeních je pro někoho nejvíce namáhavé (sama jsem s tímto měla největší problém.) Hodně lidí by uběhlo i 10 kilometrů, ale nevydrží s dechem. Jediná pomoc, kterou takto přes web můžu pomoci je dýchat co dva kroky. Nádech-dva kroky Výdech-dva kroky. Samozřejmě nadechovat se nosem a vydechovat pusou.
  3. Po rozehřátí zařadit rozcvičku (nebo pokud již s cvičením končíte tak protahování). Pokud máte v úmyslu po běhu ještě cvičit, určitě udělejte rozcvičku celého těla, ale neprotahujte příliš moc. Tělo by se mohlo hodně uvolnit a v dalších cvicích by jste se mohla poranit (tzv. oblbla by jste své tělo.) Pokud s cvičením končíte, zařaďte dloouhoou protahovací rozcvičku, nejlépe s gymnastickými prvky (ne nedělejte salta, stačí protahování, mosty, šňůry, provazy...) 
Doufám, že Vám článek trochu pomohl, samozřejmě to není všechno, co potřebujete ke zvýšení kondice, takže očekávejte další článek na toto téma. Všechny dotazy pište do komentářů nebo na e-mail: simonkomadel@gmail.com 


You Might Also Like

2 komentářů

  1. Celkom užitočná rada:) Ja sama sa už dlhu dobu snažím začať cvičiť. No ale nikdy mi to nevydžalo. A som samozrejme rada za tvoje rady a aspoň do budúcnosti viem, ako správne cvičiť:) Fakt dosť si mi pomohla. Mňa by to asi nikdy nenapadlo

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za komentář.

Popular Posts

Subscribe