BASIC ZERO WASTE

19:10:00

S čím začít? Jak, aby toho nebylo málo? Abych to ale zase na druhou stranu nepřeháněla? Zde je pár tipů, jak začít se zero waste. Je samozřejmé, že to vždy nebude dokonalé a někdy si prostě ten sáček koupíme, odlíčíme se vatovými tampónky a nebo zapomeneme menstruační kalíšek doma.

1. Konec igelitovým sáčkům a taškám 

We spent a day learning how Brooklyn-based embroidery artist Stevie Van Horn has maintained a zero-waste lifestyle for two years. (She made it look easy!)

Je to asi to nejjednodušší co můžete začít dělat. Když nepočítám třídění odpadu, co je už snad samozřejmost. Na trhu dnes můžeme najít spoutu stránek, kde takové sáčky na ovoce a zeleninu koupit. Mám moc dobrou zkušenost s pytlíky ze stránky ECONEA, kde mají mnoho druhů, velikstí a materiálů pytlíků. Já sama si poslední dobou šiju pytlíky sama že starých záclon a dustbagů od kabelek. Mám z toho skvělý pocit, že recykluju starou záclonu a ještě ji předělávám v něco, co budu používat pro dobrou věc. (brzy dodám foto)

2. Vatové tampónky / látkové tampónky

Reuseable makeup remover pads with eyelash curler, air plant, and mascara wand.

Další věc, kterou my ženy používáme snad denně. Většinou ještě z balíčku vytáhneme více než jeden, možná více než tři a po použití vyhodíme. Existuje ale i mnohem lepší volba tampónků a to látkové tampónky. Opět jsem je koupila na stránce ECONEA. Jednoduché a přesto je hodíte do pračky a můžete používat směle dále. Koupíte jich 1O za necelých 300,- Kč a máte minimálně na rok vystaráno a ještě k tomu šetříte planetu. Opět po koupi šicího stroje jsem vzala přítelovo staré tričko, pomocí hrnečku udělala několik koleček a sešila je k sobě. Proto já teď používám jen svoje a nemůžu si je vynachválit. (foto opět dodám)

3. Bez BRČKA prosím!

Bamboo Straws

Pokud se už nějakou dobu zajímáte o ZeroWaste a nebo jen sledujete lidi zabývající se tímto, už jste určitě několikrát slyšeli o brčách. Slámkách nebo jak jim každý říká. Mám zatím zkušenost pouze s bambusovými, které mi příjdou krásné, jsou z přírodního materiálu a vypadá to opravdu hustě. Existují také skleněné nebo kovové, které vypadají taky moc hezky. A není nic jednodušího, než jedno brčko mít stále u sebe v kabelce a kdykoli si dáte někde venku pití, požádat čísníka o to, aby vám drink donesl bez brča. 

Snad se Vám tyto tipy líbily, a napište mi do komentářů, jaké zerowaste věcičky používáte vy!! Určitě čekejte další článek s dalšími Basic Zero Waste věcmi. Mějte se krásně!


You Might Also Like

1 komentářů

Děkuji moc za komentář.

Popular Posts

Subscribe